Like a rocket! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne & Douwe - WaarBenJij.nu Like a rocket! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne & Douwe - WaarBenJij.nu

Like a rocket!

Blijf op de hoogte en volg Sanne & Douwe

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo!

In een vliegtuig schrijven beviel mij wel! Dus doe ik dat gewoon weer. We zijn onderweg naar Los Angeles. Omdat we veel minder goede berichten hebben gehoord over deze toch fameuze stad, hebben we ons plan enigszins aangepast. De planning is als volgt:
- zondag 11 mei 17.00 aankomst LA
- 11/5 18.00 auto ophalen en vertrek richting de Grand Canyon, twee staten verder in Arizona.
- 12/5 07.00 aankomst Grand Canyon
- 12/5 Op de terugweg rond 17.00 pakken we Las Vegas (Nevada) ook even mee, haha!
- 13/5 Volgende ochtend weer terug naar Los Angeles, Californië. Hier nog even de kiekjes van Hollywood en Beverly Hills schieten.
14/5 08.30 vliegen we naar Cancún, Mexico!

Wij hebben er veel zin in en zijn benieuwd hoe onze turbotrip gaat verlopen. Maar dat horen jullie de volgende keer natuurlijk!
Jullie vragen je misschien wel af wat we de afgelopen 2,5 week hebben gedaan.
Een heerlijke week sightseeing in Auckland. Met als letterlijke hoogtepunt 'One Tree Hill'. Ons allemaal natuurlijk ook bekend vanwege het gelijknamige nummer dat U2 voor deze 'hill' schreef. Daarnaast heb ik, en ik geloof San ook, de affectie met kunst wat opgevijzeld. Ja u hoort het goed: KUNST. Mensen die mij kennen weten dat ik allesbehalve een museumbezoeker ben. Al ben ik wel een graag geziene gast op 'Museumnacht'... Maar daar draait het ergens anders om geloof ik. Ik ben goed opgevoed, alleen kunst zat niet echt in het opvoedingspakketje geloof ik (no hard feelings hoor mam!). Na Te Papa (Wellington) hebben we nu in Auckland het Art Gallery museum aangedaan. Een waanzinnig mooi ontworpen gebouw, met daarin zeker evenzoveel smaakvol gekrabbel en gespetter op doek (van deze kunst hou ik dus (nog steeds) niet). Maar al het oudere werk wel. Uiteraard veelal gericht op de Maori cultuur. We vonden het zo'n leuke dag dat we een aantal dagen later, één met onze reisgenootjes Jeanette & Caspar nog eens dunnetjes hebben overgedaan. Opnieuw een groot succes!
Hoogtepunt voor Sanne was zeker ook om eindelijk weer eens een ziekenhuis van de goede kant te bezoeken! (Alle credits naar Dwight & Luise) Dwight is een collega van San in EMC R'dam. Luise was een collega van o.a. Dwight in R'dam en werkt nu in Auckland in het ziekenhuis. Zo gezegd zo gedaan en San stond weer op een operatiekamer! Conclusie was toch wel dat werken leuk is, maar ook niet alles is, dus reizen we nog maar even door.
Hawaii was daarin onze volgende stop. Bij Hawaii dacht ik niet altijd aan meerdere eilanden (Maui is de bekendste bij ons denk ik), maar dat is dus wel zo. Wij vlogen op Honolulu (het enige internationale airport zo ver ik weet). Dit ligt op Oahu. Op Oahu heb je het enorm bekende, luxueuze en moderne Waikiki. Vanwege het feit dat we maar een week hadden op deze tropische eilandengroep, besloten we het alleen bij Waikiki, Oahu te houden. Wat was nu noemenswaardig tijdens deze week? Nou dat weet ik maar al te goed. Maar ik bewaar net als op mijn bord (San ook btw) het beste voor het laatst! Het ene beste of toch zeker indrukwekkendste was Pearl Harbour. De verrassingsaanval van de Jappen op de Yanks, waarmee ze in een dagdeel de gehele lucht- en scheepsmacht uit elkaar knalde... Goed om weer effe je geschiedenis op te frissen. Zo'n reissie over de wereld is toch wel goed om de wereldgeschiedenis wat beter te snappen kan ik u vertellen. In ons appartementje, want zo mocht je onze vierpersoonskamer met wc, douche, koelkast, magnetron en keukentje toch wel noemen, konden we in ons hostel hier nog eens rustig over na babbelen. Waikiki Backpackers is echt een aanrader btw. Superleuke mensen de gehele week! Daarnaast bracht een dagtripje op eigen initiatief naar de noordkant (Nortshore) ons in een zowaar on-Amerikaans dorpje genaamd Haleiwa. Surfing USA sfeer alom! Natuurlijk hebben we ook een workshop bloemenkrans maken gedaan. En omdat we toch zo op dreef waren hebben we ook nog een 'lomilomi' workshop gedaan (hawaiiaanse massage). Dit zou ontspannend moeten werken, maar ik ontdekte op Waikiki sinds maanden weer eens dat ik me niet helemaal top voelde. Niet slecht, maar ook niet super. Dat is niks natuurlijk! Hier kom de tip van het jaar! Als je je niet helemaal top voelt: GA SKYDIVEN!
Zo gezegd zo gedaan voor Beunkie en Hoekstra!
Echt onbeschrijfelijk!!! Wat een waanzinnige ervaring is dat!!! Ik kan het iedereen aanraden, echt gewoon doen!!!
Even ter herinnering: mijn moederke heeft ook gesprongen in Afrika en die was ergens in de vijftig! Trots op je ma!
Ik zal het toch een beetje proberen:
Je wordt in een ini-mini vliegtuigje gepropt met nog 7 anderen als het er niet nog meer waren. Je klimt gestaag al zigzaggend omhoog. Achter je zit de instructeur, hij klikt zichzelf aan jou vast. Er klinkt een zoemer. 5 minuten wordt er gezegd... Dan gaat het luik open... Twee springen. Een tandem, je schuift iets op, tweede tandem springt, nu zit jij voor de opening... Poefffff weg ben je!!!!!!
Je duikt op 14.000 voet uit een vliegtuig...
Je flipt een paar keer en dan torpedeer je recht op het lichtblauwe rif, het groene woud en de bruine krachtige bergen van de 'Northshore' (snelheid schijnt 180 MPH te zijn)
Serieus dit is het echt het meest formidabele wat wij in ons leventje hebben gedaan!!! Je zou zeggen dat je doodsangsten uit staat, het tegenovergestelde is waar! Het is echt de beste drugs ooit! Geloof me ik heb wel een beetje vergelijkingsmateriaal! (Sssst niet doorvertellen!)
Hmmm ik zit nog na te zwijmelen in het vliegtuig...
Na onze jump praten we heerlijk na in onze shuttlebus. Een Keniaanse Amerikaan en echte 'black mama' zijn hier debet aan. Leuk ook om te merken dat die mensen boven aan de ladder leven en wij juist low budget. Even ter vergelijking: hun kamer 600 bucks pn en wij ons 'maar' 80. Hun eten is niet zo goed vertellen ze, onze door Italianen geleerde pasta is heerlijk en de uitwerking van de skydive is van beide partijen onbeschrijfelijk alleen betaalden zij er wat meer voor... Maakt je toch de mentale overwinner haha. Dus trakteerden wij onszelf op gigantische stukken taart bij de 'Cheescake Factory'. Voor iedereen die in de States is geweest hoef ik niks uit te leggen. Voor alle anderen, als je er een keer komt, leef je uit! Dat laatste gaan wij ook doen alleen dan in woestijn op weg naar de Grand Canyon! We zijn gelukkig, bevoorrecht en gezond!!!

Keep you all posted!

X

Wist u dat:

- We op Oahu meer daklozen zijn tegen gekomen dan op onze hele reis... Jaja 'Live the dream' zeggen ze dan...

- Het volgende weekendje weg wanneer terug in NL voor de sandou travelexpress naar 020 zal gaan!

- Met het Rijksmuseum hebben we namelijk zelf de crème de la crème in huis en de verbouwing schijnt een enorm succes te zijn!

-Air New Zealand een nieuw en zeer verfrissend Safety Instructie videootje heeft! Link is gemaild en geliked op Facebook

- San aan de slag kon in Auckland, maar zij toch de witte stranden van Oahu verkoos

- San nog een nieuwe I-phone vond in het park bij One Tree Hill. De eigenaar was natuurlijk als een kind zo blij, ook al omdat al de foto's van haar pasgeboren baby op het toestel stonden

- We nu weer achter jullie aan lopen! In NZ liepen we nog 10 uur voor. Op Hawaii 12 achter en in LA 9 achter.

- Dat je twee keer in een week op een zaterdag jarig kan zijn!
Dit verschaft natuurlijk uitleg. Wij vlogen op 3 mei om 11.00 in de ochtend naar Honolulu. Stel je even voor dat je de 3e van mei jarig bent. Dan land je dus op Honolulu en is het ineens 22.00 ipv 20.00, maar ook 2 mei. Dus op zaterdag doe je gewoon nog een keer, alleen dan nu Hawaiian ipv Kiwi stijl je verjaardag!! Cool hè!!

- Circus Paul Breitner (IJVV De Zwervers 4) zijn 3e kampioenschap in haar bestaan heeft veroverd! Helaas heb ik totaal geen aandeel gehad in dit heugelijke feit! Nogmaals Gratuliere mannen!

- Modern surfing op Oahu is uitgevonden door ene Olympisch kampioen: Duke Kahanamoku (voor mijn tijd). Dit dus ook het cultuurlijk erfgoed is. Mede mogelijk gemaakt vanwege de enorme golven (The Pipe). Toen wij er waren helaas geen 'Pipe'.

- Winnaar van Olympisch zilver (Super G, skiën) in Sochi Andrew Weibrecht (USA) en Gouden medaille winnaar Vancouver, Steven Holcomb (bobsleeën), voor ons uit het vliegtuig sprongen!
Check de foto's!

  • 12 Mei 2014 - 08:52

    Padamabe:

    Hai broer en schone zuster,
    Wat een verhaal weer zeg, en wat een ervaring dat sky diven. Wie weet gaat je zussie dat ooit nog eens doen, als ze het lef heeft.
    Ga heerlijk genieten van jullie tripje, veel dingen in een korte tijd, dus geniet er extra van.

    Love you. Xxx

  • 12 Mei 2014 - 10:15

    Stefanie:

    He Sanne,

    Toch is Los Angeles ook leuk hoor! Ik vond Venice Beach & Santa Monica leuk. The third street promenade is leuk. Daarnaast moet je natuurlijk langs Hollywood boulevard...
    LA staat wel bekend om zijn files. Het rijden in Amerika verder beviel mij goed. Vegas is ook erg leuk evenals de grand canyon. Als je tijd en geld hebt moet je eigenlijk een helikopter vlucht over de canyon doen.
    Maar veel plezier olde korte trip en daarna in Mexico

    Xx Stefanie

  • 12 Mei 2014 - 17:57

    Rijna:

    Jullie zijn echt enorme bofkonten..... ♥

  • 14 Mei 2014 - 21:59

    Yvonne Van 't Hof:

    Lieve Beunkie en Hoekstra, (klinkt als een of ander duo uit een politieserie)

    Wat maken jullie toch een hoop mee en wat laten jullie ons meegenieten, iedere keer weer sta ik versteld hoe jullie alles beleven en wat jullie allemaal doen. Ik ben echt een FAN van jullie, alleen
    vraag ik me af zou het nog wennen als je weer iedere dag 5x per week met de bus/fiets naar je werk moet gaan. DEnk daar maar niet aan, geniet van de prachtige reis en blijf schrijven. Ik wens jullie alle goeds toe, dikke kuzzzzzzzz,

    Yvonne van 't Hof

  • 15 Mei 2014 - 22:24

    Ed En Marianne:

    Hoi Douwe en Sanne,
    Wat een leuk spannend verslag hebben jullie weer geschreven.
    Jullie maken veel leuke dingen mee geniet ervan .
    Groetjes van Ed en Marianne xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Sanne & Douwe

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 44340

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 31 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: